Söndag med "sinnataggen"!

0kommentarer

Tänkte jag skulle börja blogga igen, för ibland känns allt så mycket bättre när man kan skriva om allt man tycker och tänker!
Efter en dag med en trotsig och arg son, en  "gubbgrinig" sambo och en kväll på jobbet så har jag nu bäddat ner mig i sängen, bredvid min lilla "sinnatagg", han såg ut precis som statyn i Oslo när han stod och trampa och skrek i soffan innan jag skulle åka till jobbet. Han skulle va hos mormor när jag jobbade för sambon har jour, så vi fick väcka honom när han sov middag och det va därför han blev så arg oxå, han skulle ju inte till mormor han skulle va hemma! Och just då fick jag så dåligt samvete att han skulle behöva åka bort fast det är helg, så jag önskar jag hade 8-15 jobb måndag-fredag. Det är så tråkigt att känna så då jag trivs superbra med mitt jobb, men jag funderar på om jag ska lyckas få ihop ett schema med bara "delade turer", då får vi mer tid hemma ihop och förhoppningsvis behöver vi mindre barnvakt... Hmm?
Jag tycker faktiskt det är otroligt jobbigt när han blir så arg, för han blir så arg så han inte har kontroll på va han gör! Han river, slåss, hoppar, studsar och ramlar, så nu ser det ut som jag bråkat med katten då jag fick två små rivmärken i ansiktet :) Men självklart förstår jag ju att det är ännu jobbigare för honom, tänk att ha en mamma som inte förstår va man vill? 

Jag tänkte jag och Xander skulle åka bort en dag, kanske sova på hotell och bara mysa och umgås, någon som har tips på nått bra? Jag har funderat på en natt i Örebro, eller bara en dagstur till Mariebergsskogen i Karlstad, för där tycker jag själv det är så mysigt att gå :) 

Nej nu är det dax att sova, hoppas det känns bättre när jag vaknar imorgon, go'natt!

/Louise 

Kommentera

Publiceras ej