Onsdag 29 Juni 2011

Vaknade klockan nio idag, strålande sol och blå himmel :)
Började med att städa och plocka i ordning i husvagnen, innan jag väckte sambon med nybryggt kaffe... Snälla mig :)

Sen packade vi kylväskan med frukost, och åkte och fiskade med Maria. Jag fick ingen fisk, men fiskade i bikinin, så lite brunare blev jag iaf :)

När vi kom hem, tvättade sambon husvagnen och kollade så ljusen fungerar och sånt. Oxå åkte vi t Charlottenberg och köpte en vattenkokare, några fiskedrag (sambon blev lessen när alla andra får fisk, och inte han :)), en myggnätsmössa, en klocka och en tröja, 50% på Cubus, d gillas!

Klockan åtta åkte vi iväg och kvällsfiskade med Maria, Vivian och Roger igen... Riktigt mysigt, förutom alla mygg och knott! Men med myggnät och en brasa, så blev d lite bättre iaf :)

Och sambon lyckades få upp sina två fiskar, vet inte va d är för fisk, men goda är dom :)

Varit en trevlig dag, men nu blir d varma smörgåsar och tv:n, sen sova!

Måndag 27 Juni 2011

Igår va vi iväg och försökte fiska ädelfisk, i en liten sjö i närheten med Roger, Vivian, Sundin och Maria, fint ställe :)

Jag metade, nappade bra, men fick bara upp en liten abborre :)

Vaknade runt nio idag, satte mig vid datorn och väntade på att sambon oxå skulle vakna. Helt plötsligt försvann strömmen, så vi va utan ström ca en timme i hela Koppom. Skumt... Vet inte va d va, för d va inte dåligt väder heller! Så jag föreslog att vi skulle åka t Karlstad och gå på Ikea och Solstareturen ist, och helt otroligt, han ville med!
Eller... Han blev med iaf :)

Först åkte vi t Solstareturen, men d va stängt, som d alltid är när vi ska dit! Sen blev d Ikea, alltid lika kul :) Oxå åkte vi inom skroten i Karlstad, och köpte en "draggrej" t min bil, så nu kan jag dra med mig husvagnen!

D blev middag på Ikea... Mums :)

Vi åkte över Årjäng hem, åkte inom Sommarvik Camping och kollade, kanske ska dit på husvagnssemester med sambons faster och farbror.
Är så länge sen jag varit där, så hade glömt hur d såg ut. Men d va ganska fint där, fanns ju pool och badstrand :)

Åkte inom ÖoB med, köpte ett fiskespö och några drag t mig, så nu ska jag oxå försöka fiska med kastspö :)

Nu blir d pizzarester och tv:n, innan d är dax att sova!

Lördag 25 Juni 2011

Igår va d Midsommarafton, och den firade vi med vänner här hemma :)

Fixade med Partytält över biljardbordet...

...och d va tur, för d kom en regnskur, mitt i grillningen!

Men maten blev lyckad :)
Och i vanlig ordning hade vi massa mat kvar idag!

Va en lyckad Midsommarafton! :)

Idag har d varit en slappisdag, sovit, ätit mat, sett på tv:n. Slitsamt att va full! Oxå va farbror t sambon här ett par timmar på dagen. Han hade husvagnskurs och fixade med gasolen, så nu är vi snart redo :)

Sambon fixar grillat t kvällsmat, så nu blir d grillat och se senaste Varg Veum-filmen :)

Torsdag 23 Juni 2011

Klockan 8.30 väckte sambon mig, då va d dax att gå upp :)
För klockan 9.30 åkte jag och mormor t Arvika, hon hade lite grejer hon skulle göra, och jag shoppade :) Och d va jag inte ensam om, d va verkligen folk precis överallt! Köpte ett Partytält "Easy Up" på Jysk, va halva priset, så kostade bara 350 kr :)

När jag kom hem igen, betalade jag räkningar, diskade, vattnade blommor, torkade ur kylskåpet och städade hela huset... Duktiga mig! Och slog säkert hundra flugor, förstår inte vart alla kommer ifrån!

På eftermiddagen kom sambon hem och hjälpte mig med d sista, innan vi åkte t Charlottenberg med Sundin, och shoppade d sista t midsommarmaten imorgon :) Tror inte vi glömt nått faktiskt!

Nu har vi ätit grillat t kvällsmat, ihop med Maria och Sundin... D va gott! Plockade lite mer jordgubbar oxå, men dom hann jag äta upp innan maten va klar :)

Igår åkte vi t Årjäng och köpte en sele t vovven, vet inte om han är lika nöjd som mig men :) Passade på att ta systemet samtidigt, innan alla andra tänkt sig dit!

Har börjat göra i ordning ute i '"uthuset" inför imorgon oxå, så nu kan d bli regnig midsommarafton :)

Nu blir d slappa på soffan, innan d är dax att sova, så man är pigg imorgon!

Tisdag 21 Juni 2011

Så skönt att d är fint väder idag, älskar solen!

Började dagen med att rensa lite mer ogräs, är verkligen hur drygt som helst! Men passade på att samla mask samtidigt, så jag kan åka och meta upp storfisken sen :)

Har städat bilen invändigt oxå, d behövdes! Tror jag samlar allt som inte ska va i bilen, i bilen :)

Och har plockat d första jordgubbarna i mitt jordgubbsland... Mums!

Nu ska jag tillbringa resten av dagen ute i solen :)

Nu ikväll har jag, sambon och Beate varit i Glaskogen (mot Glava hållet) igen, och kollat efter fina fiskeställen, men hittade inget vi va nöjda med...

Men hittade två fina grillplatser, detta är d första :)

Där fikade vi med smörgås och jordgubbar :)

Detta är d andra, där fanns d även campingplatser :)

Sen slutade d, med att vi åkte hem och fiskade i älven ist :)

Måndag 20 Juni 2011

Rensat ogräs i grusgången på förmiddagen, men d syns knappt...
Förstår inte varför ogräs ska växa så bra?!

Marius har flyttat t egen lägenhet, så vi har varit där och hälsat på... Jätte mysig lägenhet :)

Resten av dagen, har jag inte gjort någonting! Är ju så fruktansvärt tråkigt väder, ösregn, blixtrar och dunder, sol, ösregn, och nu är d bara regn och grått! Hade tänkt oss ut och fiska, men d märks om d blir bättre väder...

Nu väntar jag på att sambon ska komma hem med pizza. Så ska vi äta, och spela Buzz med Sundin och Beate :)

D blev ju bättre väder nu ikväll, så jag, sambon och Beate åkte på en liten fisketur :)

Jag fick bara mini-fisk, så dom fick simma tebax i vattnet...
Men Beate fick en lite större, som vi tog med hem :)

Skönt att d fortfarande är så ljust ute, så sent på kvällen :)
Svårare att somna men... Får bli soffan en stund, innan d är dax att sova!

Söndag 19 Juni 2011

Nu har jag semester :)

Har inte fått några semesterkänslor än, är nog för att jag inte varit ledig så länge, jobbade 7-16 igår... Men d kommer :)

Efter jobbet igår åkte jag t mormor, och fick låna hennes symaskin...
Har börjat sy nya gardiner t husvagnen :)

På kvällen fixade sambon och Sundin grillat... Gott :)

Idag vaknade jag 8.45, sendrag i benet och regn ute, bra början på dagen. Åt frukost och grejade lite med datorn, sen somna jag ett par timmar på soffan igen... Så nu vill jag hitta på något kul :)

På eftermiddagen åkte vi t Töcksfors och åt mat på "Centralen", och va inom centret en snabbis...

Åkte över Glaskogen hem, enda man såg, va skog! Åkte runt på massa grusvägar, och fem timmar senare, kom vi ut i Långserud (utanför Årjäng). Vi som trodde vi skulle komma ut i Glava :) Vi såg sex älgar, två rävar, två rådjur och en hare, men lyckades inte få kort på nått. Va även många fina vatten och ställen där, men skulle behöva en karta nästa gång :)

Vi köpte en huvtröja, och ett hårband och ett par solglasögon t mig :)

Fredag 17 Juni 2011

Jobbade 7-13 igår, sen rensade vi upp lite ute på backen hemma. Tog bort en rabatt och massa ogräs, så d blev mycket större plats :)

Oxå har vi köpt en gammal husvagn, som vi hämtade hem...
Så nu blir d campingsemester :)

Fixa nya gardiner, dukar och sånt, så blir den som ny :)

På kvällen åkte vi och fiskade med Roger, Vivvian, Maria och Sundin. Provade vid kraftstationen idag igen, men nappade dåligt. Sundin fick en stor gädda, och vi andra några små abborrar :)

Vi provade vid "Älvbadet" oxå, men där nappade d inget. Men dom hade gjort väldigt fint i ordning där, med grillplats, stor gräsmatta, brygga med bord och en grillkåta som man kan hyra. Ska nog boka in en grilldag, med kubbspel och fiskning där under sommaren :)

Vilket fruktansvärt tråkigt väder d är idag!
Har jobbat 7-16, och d gör jag imorgon oxå, men sen...
Är d semester!! :)

Har köpt lite nya saker t vovven idag, så han kan följa med på hyttertur och camping. Ett rosa ben, och en pinne så han kan stå ute i koppel, nu fattas bara selen, så är han redo :)

Köpt mig Buzz t Ps2 igen, så jag har något att göra t veckan :)
Eftersom dom lovat regn ända t nästa söndag!!

Nu har jag fixat i ordning för myskväll med vovven :)
D blir Kinamat, Äppelpaj med vanlijsås och se nått bra på tv:n, innan d är dax att sova! Klockan ringer 05.00, sista dagen på fyra veckor :)

Onsdag 15 Juni 2011

Uppe och pigg, klockan 07.30 på min lediga dag!

Hälsade på mormor en tur på förmiddagen, va länge sen jag varit där nu! Fick med mig spenat hem :) Så d blev färskpotatis, kokt korv och stuvad spenat t middag idag... Mums!

Igår åkte jag och sambon t Töcksfors efter jag slutat jobba. Kollade lite på centret och va inom butiken "Gränslöst", där är d verkligen hur mycket grejer som helst, på så liten yta som möjligt...

Köpte mig strumpor, oxå fick jag en ny väska av sambon :)
Älskar väskor, d kan man aldrig få för mycket av!

Sen åkte vi vägen över Östervallskog hem, där är d verkligen skog överallt! Vi letade efter fina ställen att fiska och bada, och d fanns ett par stycken :)

Idag på eftermiddagen åkte vi på en liten shoppingtur, t Charlottenberg med Sundin. Jag köpte mig ett nytt metspö, och dom om köpte sig varsin fiskelåda. Dom hade mer bråttom än små barn, med att kolla igenom allt som var med :)

När vi kom hem, åkte vi t kraftstationen och fiskade. D började ösregna och åska lite, så d blev inte så lång tur...
Men jag fick en ganska stor fisk :)

Nu ska bädda ner mig på soffan, och se lite på tv:n. Innan d är dax att sova, klockan ringer 05.00 t morgonen!

Söndag 12 Juni 2011

Vaknade t strålande sol, blåser lite, men d är underbart ändå :)

Provade den nya plattången, en billigare modell, men den va ändå mycket bättre än den jag har... Nöjd!

Slappade i solstolen några timmar på eftermiddagen, och sambon lekte med vovven :)

På kvällen åkte vi t kraftstationen här i Koppom, och fiskade...

Jag fick fisk :) Hade helst fått en abborre eller tio, är så gott med smörstekt abborre och nybakad "kake"... Mums :)

Men fick iaf en fisk, och den va större än sambons!

Lördag 11 Juni 2011

Idag är d lördag och Pingstafton, jag slutade jobba klockan tolv och är ledig imorgon, bara solen som fattas... Så hade d varit en superdag :)

I torsdags åkte jag och sambon t Charlottenberg på shoppingtur efter jobbet...

Han köpte sig ett nytt kastspö, så nu ska storfisken fångas :)

Jag köpte mig ett par silver örhängen och en ny ring... Hittade inte mina ringar! Får inte använda dom på jobbet, så hade lagt dom i fickan, och trodde dom åkt i papperskorgen. Så d kändes så tomt utan dom :( Men så hitta jag dom på jobbet igår, hade hängt upp dom ihop med en nyckelknippa... Så nu är jag en ring rikare :)

Och en datamus, trådlös... Snyggast :)

Igår hälsade jag på mamma en tur efter jobbet, hon bjöd på jordgubbar med mjölk... Mums! Min snälla mamma :)

Åkte inom systemet efter jobbet förut, måste ju fira att jag är ledig :)
D va inte precis enkelt att hitta parkering, tror hela Norge oxå va där! Förstår inte varför dom inte kan va hemma och fira helgdagarna ist!

Duschat, städat badrummet, diskat, plockat ihop, dammsugit, fixat tvätten och varit på återvinningen... Duktiga mig!

Nu tar jag mig en drink och väntar på Maria...
Så blir d lite fler drinkar ikväll :)

Onsdag 8 Juni 2011

Igår plockade jag ur mina flätor, som jag haft en vecka...
Så då såg jag ut som ett troll hela dagen :)
Men d har jaf fixat t med en dusch, och plattången idag!

Och sambon grillade kvällsmat i mörkret igår, tur d finns ficklampa...
Gott med grillat :)

Idag på förmiddagen började vi greja ute, men då började d ju regna såklart. Varmt och klibbigt ute idag med! Hoppas d blir oväder, så d blir lite bättre luft ute :) Smhi.se har ju spått att d ska komma kraftig åska här i flera dagar, men d kommer inte! Hejja norska Yr.no, där stämmer vädret ganska bra iaf!

Oxå har sotaren varit här på besök!

Nu ska jag göra mig i ordning och åkte t jobbet, och göra ett kvällspass idag igen :)

När jag kom hem, va trädgårdsmästar´n i full gång, kanske blir ordning ute på backen här oxå :)

Och han hade fixat "Thai Take Away" t kvällsmat, starkt! Men gott! :)

Dax att sova, klockan ringer 05.00!

Måndag 6 Juni 2011

D är Sveriges nationaldag idag, helgdag, och jag är ledig :)

Hälsade på min mamma på förmiddagen, d va så länge sen jag varit där nu! Oxå fixade jag nya pinnar t mina plantor, så nu kan dom fortsätta växa :)

På eftermiddagen åkte jag och sambon t "Kärleksudden" vid Vadjungen och kollade...

Vi tog även årets första dopp :) D va varmare än jag trodde!

Ikväll åkte vi t Charlottenberg och skulle köpa grillmat och spelet Buzz t Ps3, blev sugna på en kväll med grillat och tv-spel :) Har ju varit riktigt mysväder, regnet verkligen öste ner på vägen hem! Men spelet fanns ju inte... Men senare blev d fint igen, så klockan 22.00 åkte vi t Vadjungen och grillade ist :)

Fixat i ordning i vindskyddet...

Jag har städat och plockat ihop grillplatsen!

Bryggan!
(Tråkigt bara, att den blir mindre och mindre för varje år!)

Utsikten från vindskyddet :)

Sambon känner på vattnet :)

D blev ett kvällsdopp oxå :) Lite kyligt, så d va gott att värma sig framför brasan när vi kom upp!

Sambon fixar kvällsmaten, hamburgare och korv med bröd!

En riktigt mysig kväll :)

Nu har han somnat på soffan, så jag ska hoppa i min "OnePiece" och lägga mig i andra hörnet. Ska se ett avsnitt av Brottet och straffet, innan d är dax att sova!

Söndag 5 Juni 2011

Hade nyttig frukost med mig på jobbet idag, frukt och vanlijyoghurt :)

Slutade klockan ett idag, kom hem till en bakfull sambo som slappade på soffan. Då känns d gott att ha jobbat helgen, när man är pigg och ser andra som är bakfulla :) Bäddade ner mig i andra hörnet på soffan och kollade på film, men jag somnade ett par timmar. Va gott att vila lite :)

Sen åkte vi t Kongsvinger och köpte oss norsk pizza... Mums :)

Har precis sett ett avsnitt av kriminaldramaserien, "The Corner", riktigt bra! Är en serie i sex delar, så får ladda ner dom andra fem avsnitten, och se dom oxå. Handlar om missbrukare och deras liv i ett slumområde i Baltimore. Baserad på boken "The Corner: A Year in the Life of an Inner-City Neighborhood", som är en sann berättelse. D gillas!

Nu blir d Blåbärspaj med vaniljsås t kvällsmat, onyttigt, men så gott :)

Lördag 4 Juni 2011

Vilket strålande väder :)
Och jag jobbar delad tur! Men d blir timmar i timbanken...
Jag slutar ett imorgon och börjar fyra på tisdag, så jag får fira att jag är ledig på nationaldagen :)

Va i Arvika en snabbis med sambon och Sundin igår...
Sundin bjöd på lunch på Mulan, Tack Tack :)

Och sambon köpte en ryggsäck t mig (oss), snäll som han är :)
Så nu är vi redo för en fjälltur!

När jag kom hem efter jobbet igår kväll, stod cykeln färdig och väntade på mig! Han är att duktig sambon ibland :) Men idag är han på Folkrace i Charlottenberg och dricker alkohol i solen, nej jag är inte avundsjuk!

Dax åka tebax t jobbet igen!

Hemma igen, efter en "fulltupp-kväll" på jobbet!
Vikt och lagt in tvätten, och satt på en ny maskin, dammsugit, diskat och plockat ihop... Nu blir d "Mördare okänd", sen sova, så jag orkar upp t morgonen igen!

Torsdag 2 Juni 2011

Ledig igår + sol, så d blev frukost på verandan :)

Igår kväll lackade sambon färdigt min cykel, nu ska den bara skruvas ihop igen, så är jag redo för en cykeltur  :)

Sen fixade han middagen, biff med strips och bearnaisesås...
Super gott! Tror d är min nya favorit rätt :)

Idag är d Kristi himmelfärdsdag, och jag jobbar 7-16. Vet inte riktigt varför vi firar Kristi himmelfärdsdag, men d är folknykterhetens dag,
och första metardagen, och helgdag :)

Molnigt och grått ute, men tror solen kommer lagomt t jag slutar jobba!
Lust att hitta på något kul idag, börjar ju faktiskt inte före klockan 16.00 imorgon :)

Nu är rasten slut, dax att börja jobba igen!

Blev en snabb fisketur med sambon, Maria och Sundin nu ikväll :)
Men jag fick bara två små fiskar... Bättre lycka nästa gång!

Grillade korv med bröd :)

Och åkte förbi Vadjungen på vägen hem, längtar tills d är nog varmt att ta ett kvällsdopp!

Dax att slappa på soffan, sovmorgon t morgonen :)