Midsommar!

0kommentarer

Jag har funderat på att måla om vårt sovrum, så i måndags när jag och Xander va lediga åkte vi till Bygga och köpte färg, tejp, roller och penslar. Nu är rummet grönt och det blev Xanders rum istället, han fick en ny säng i födelsedagspresent (tidig present då det är en månad kvar till födelsedag) av morfar och Pia, den passade perfekt. Xander har i stort sett sovit hos oss hela tiden, men nu har han sovit i sin säng sen i onsdags då han fick den nya, så vi är supernöjda med både sängen och rummet :)

Jag och sambon flyttade in i Xanders rum, och där har vi inte plats till nån garderob eller byrå i sovrummet längre, så nu måste vi fixa nån smart förvaring till kläderna? Och när vi ska sova ligger vi och tittar på grävmaskiner :)

Igår på midsommarafton jobbade jag dagen och sambon har jour, så Xander firade midsommar med sin mormor, och bättre kunde han nog inte ha det då han helst hade åkt till mormor varje dag. På kvällen blev vi bjudna på grillmat hos Beate och Kenneth, trevlig kväll med god mat, men jag blev trött så strax efter 21.30 sov jag!

Idag började jag och Xander dagen med att hälsa på mamma, skönt att slappa i solen. Xander hjälpte mammas granne att snickra och greja, han fick ett bälte till arbetsbyxorna av honom, och han blev så stolt och nöjd :) Sen åkte jag till Charlottenberg och handlade grillmat och tittade lite, men Xander ville inte följa med mamma på shopping så han fick ju självklart va kvar hos mormor, för mormor säger aldrig nej såklart.

Nu ikväll har vi varit hos Tina och Joachim och fått oss grillmat och en underbart god efterrätt, jordgubbar med vaniljvisp och crème brûllée, Tina kan det med att fixa goda efterrätter :) Och jag drack faktiskt en Somersby päroncider och en Cube lemon! Det tråkiga är ju att jag fortfarande väntar på sommarvärmen, det blir så fort kallt på kvällen, och massa knott och mygg så det är inte kul att sitta ute. Men jag hoppas det blir sol imorgon oxå, då ska jag och Xander baka äppelpaj (eller rabarber), ha söndagsfika, leka och njuta av att vi är lediga :)

/Louise 

Kommentera

Publiceras ej