Grillkväll & imponerande sambo!

0kommentarer

Vi har inte gjort så mycket denna veckan,  men i onsdags va jag ledig så då gick jag och Xander till biblioteket, han lånade några böcker och sen gick vi en promenad i det fina vädret. Xander plockade blommor till gammelmormor, så på vägen hem gick vi inom henne och hälsade på, där bjöd han sig själv på glass och va toaletten och kissade två gånger. Vi försöker sluta med blöjor, så hemma är han utan på dagen och använder pottan, men han har inte varit borta så mycket utan. Så då blir mamma stolt när han lyckas med ett besök på biblioteket och en promenad på nästan 6 km, och sen säger till att han vill gå på toaletten, liten är stor nu :)

Igår va Xander med mormor och Olivia i Skillingmarksparken på nationaldagsfirande, jag tror han kände sig stor som fick åka ensam med mormor på utflykt, så det va en glad och stolt pirat vi fick hem :) På kvällen hade vi grillmiddag med några vänner och deras barn, det va ingen sommarvärme och leksaker överallt, barnen blev trötta och lite "gnälliga" på slutet. Men en mycket trevligt kväll och god mat va det, vi grillade älg, tjäder, gris och oxe, och till det hemlagad potatissallad :) Jag hade tänkt dricka några cider, men det blev en sen hade jag ont i huvudet, så är det när man aldrig dricker!

Idag åkte jag till Ørje och handlade lite, så dagens lunch innan jobbet blev en red bull, voss vatten och en hvetebolle! Och självklart köpte jag med Noras hjemmelaget eplemos, så nu blir det havregrynsgröt med äppelmos till frukost varje dag :)

När jag kom hem från jobbet nu ikväll blev jag mycket imponerad av min sambo, i hallen stod den byrån jag ångrade att jag inte köpte på loppisen, den passade perfekt!
Oxå hade han grejat med veden, fixat färdigt golvet i köket, lagat mycket middag så vi kan frysa in matlådor, städat köket, plockat ihop alla leksaker och Xander va nybadad och låg i sängen, även om han kom ner när han hörde mamma kom hem :)

Nu myskväll med sambon, grandiosa till kvällsmat och Frikänd på tv:n!

Go'natt!
/Louise 

Kommentera

Publiceras ej