Mamma-Xander-Dag!

0kommentarer

Torsdag 27 Mars 2014
 
Nu är d dax att lägga schema på jobbet igen, vi ska lägga från 28 april t 19 oktober, så jag började med d igår. Men d är inte så enkelt att få ihop kväll- och helgjobb med dagistider, tänk va bra d hade varit med ett kvällsöppet dagis ibland. D måste ju va nån mer än jag som vill ha d?
D blir mycket planering för att få ihop d! Och eftersom sambon pendlar t Norge och jobbar nu, har jour i brandkåren var 4:e vecka och ska skruva på bilar åt folk som inte kan nått själva,
så är d inte ofta vi får en ledig dag i ihop!
 
Jag känner för att åka bort en natt, sova på hotell, bada bubbelpool, ta en cider, sova länge, äta go' frukost och gå på stan. Hade jag haft lite extra pengar och barnvakt, så hade jag åkt t Karlstad imorgon! Jag hade gärna åkt t Örebro lr Göteborg oxå, men Karlstad är helt ok för mig :)
 
Vi har ju min mamma som alltid ställer upp som barnvakt, men d känns som hon redan har hjälpt oss så mycket nu. Hon hade honom när han hade öroninflammation och när han hade vinterkräksjukan, så vi inte behövde va hemma från jobbet, och hon har honom när jag och sambon jobbar kvällen samtidigt! Så igår hade Xander mysdag hos mormor,
han slappade och läste Biltema-katalogen i sin nya Vossatassar Hoppedress :)
 
Idag har jag och Xander sovit, myst, lekt och busat hela dagen, en superbra dag!
 
Go'natt!
 
 

Kommentera

Publiceras ej