Hotell & sandlåda!

1kommentarer

Måndag 7 April 2014
 
I fredags förra helgen bestämde jag och sambon oss för att åka t Karlstad och sova en natt på hotell, jag jobbade 7-16, så d blev att packa snabbt när jag kom hem och åka t mamma och lämna Xander. Jag fick lite dåligt samvete för att han behövde åka bort nästan direkt efter att han kom hem från dagis, men jag vet ju att han har d jättebra och kul hos mamma!
 
Snabbt planerat och fixat, men vi fick ett väldigt fint rum med ballkong!
 
 
 
Vi började kvällen i relaxen, d blev en cider i jaccuzin :) På övervåningen va d panorama-bastu, men den provade vi inte för vi fick lite bråttom att hinna ut och äta middag, och bastu är inget för sambon. D fanns även ett gym, men så sportiga kände vi oss inte!
 
D blev en cider, popcorn och mycket god mat på O'Learys :)
Jag har aldrig varit där förut, men jag tror d är ett ställe som passar mig!
 
Sen bäddade vi ner oss i den sköna sängen!
 
Sovmorgon? Klockan 07.30 vaknade jag på lördag, pigg och glad!
Sambon va redan vaken, så då gick vi upp och gjorde oss i ordning för hotellfrukost.
D va nog den bästa hotellfrukost jag ätit, och man kunde steka sig våfflor :)
 
 
Sen slappade vi på sängen med varsin mobil i handen, och väntade på att butikerna skulle öppna!
 
Jag saknade liten, men d va väldigt skönt och kul att åka bort och hitta på nått bara med sambon! Hotellet va väldigt fräsch och snyggt, så dit vill jag åka igen :)
 
Nu i lördags hade sambon födelsedag, så då började jag morgonen med att fixa lyxfrukost!
Jag bakade "mormors tårta" oxå, jag fuskade med färdig tårtbotten men d blev god ändå :)
Sen blev d bad och mys för mig och Xander, mammas fina docka!
 
På eftermiddagen fixade sambon sandlåda t Xander, jag blev jättenöjd!
Men liten tyckte inte d va så spännande och kul som mig, d va ju en riktig "taktor" hemma ist :)
 
Xander va så ledsen i lördags kväll och på natten där, jag känner mig så otillräcklig när han inte kan berätta va som är fel. Men han är förkyld, och hade kanske drömt nått dumt, så allt kändes nog bara jobbigt!  När inget annat hjälper så sitter vi vid köksbordet och tittar på bilar, d är mysigt d oxå, mitt i natten :) Vi somnade nån gång efter två, så igår hade vi en lugn hemmadag!
 
Idag har min förkylda pojk varit hos mamma när jag har jobbat, tänk va bra vi har d som har henne! D är slitsamt att leka med mormor, Xander somnade direkt vi kom hem :)

D är ganska varmt ute, annars känns dagen mest grå och tråkig!
Och jag är på dåligt humör, så jag tror Xander vill att jag bäddar ner mig bredvid honom nu!
 
 
 

1 kommentarer

mamma

07 Apr 2014 18:45

Blev han så trött då lillen♥.
Tycker de är trevligt att läsa i bloggen din kram.

Svar: Ja han sov från halv tre t sex, så är d när man varit hos mormor ❤️ Så ikväll har vi varit ute och lekt oss trötta igen 😃
Om mig:

Kommentera

Publiceras ej