Dagis!

1kommentarer

Tisdag 15 April 2014

När Xander kommer efter dagis så är d bästa han vet, att sätta sig fönstret med mellanmål och tittar efter pappa och traktorer!

I fredags hade vi utvecklingssamtal om Xander på dagis, personalen hade bara positivt att säga om honom. Han funderar en del, och har börjat säga ifrån lite, och än så länge så är ju d bra. Han är självständig och vet va han vill! Jag tror Xander trivs jättebra på sitt dagis, och jag och sambon är oxå jättenöjda med både personal och dagis, så då känns d tryggt och bra att lämna honom där :)

Men jag har såklart nått att klaga på oxå, men d har ju med lagen och inte med dagis i sig att göra! Jag tycker d är helt fel att d är 15 timmar gratis över tre år, men när han är under tre år och vi betalar fullt, får vi inte använda oss av dom!? Jo, om jag är arbetslös får jag använda dom! Jag och sambon ska ändra våra arbetstider efter påsk, sambon ska börja jobba heldagar (han åker 5.30 och kommer hem 21) tre dagar i veckan, han kommer jobba måndag, tisdag, onsdag ena veckan, och onsdag, torsdag, fredag nästa. Och jag ska gå upp t 80% maj-augusti, så jag har lagt schema så vi inte jobbar kväll samtidigt, och så vi får nån ledig dag ihop. Då kommer Xander va på dagis 6-7 dagar i månaden ist 10-15, d känns tråkigt när han tycker d är så kul att gå dit. Personalen på dagis skulle säga t oss om han börjar bli ledsen och inte trivs lika bra, isf skulle vi få några extra timmar, d känns ju bra iaf. Men just nu känns d som d varit bättre och enklare om sambon jobbade dagtid, och jag bytte jobb t industri lr nått där man jobbar dagtid. Men då kommer Xander få va på dagis ca 200 timmar i månaden ist för ca 60-80, så va är bäst? Jag tycker oxå att d är fel att man betalar efter inkomst och inte efter den tid man har behov för, eftersom inte Eda kommun erbjuder kvällsdagis lr nattis så betalar jag ju för tid vi inte använder!
Men men... D viktigaste är ju självklart att Xander trivs och att personalen är bra, och så är d absolut, så nu ska jag sluta klaga! 

I söndags va jag, sambon och Xander i Charlottenberg på nya centret, vi åt på The Corner Café & Buffet, ät så mycket du vill av pizza, tacos och pannkaka för 49:- och halva priset för barn. D va god mat och verkligen värt sitt pris tycker jag, Xander fick äta gratis, och han åt tre pizzabitar så han tyckte nog oxå d va bra :) Sambon va mest lycklig för att gå gå Jula, men han tyckte jag va tråkig som inte ville se på allt onödigt som han  ville, så nu tror jag han förstår hur jag känner när han är med mig på Adriatik och Sportshopen!

Jag hade tänkt vi skulle gå ut och gå efter jobb och dagis idag, men d kändes som vi skulle blåsa bort så vi stannade i sandlådan!



När jag eldar så vi har 24 grader inne och d är sol och ljust ute kl 19.30, är d svårt att förstå att d är natta och dax att sova. Då är d skönt att mysa med mamma på soffan, och där fick liten somna ikväll, och imorgon ska jag köpa en rullgardin t sovrummet!

Nu är d dax att sova, go'natt!

1 kommentarer

Farmor

21 Apr 2014 21:42

Mange fine bilder av godgutten. Det ser ut som han har det veldig bra :)

Svar: Tack :)
Om mig:

Kommentera

Publiceras ej