Center & Påskägg!

0kommentarer

Onsdag 9 April 2014
 
I söndags diskuterade jag och sambon lite saker, och vi va såklart inte eniga,
tänk va onödigt d är att bli irriterade på varann för småsaker!
 Så nu ska jag tänka på d som får mig på gott humör, positiv energi är bra!
Varför ska jag tänka på saker som irriterar mig?
 
Igår va Xander på dagis igen, jag lämnade han kl tolv och började jobba kl fyra, så då hann jag med att plocka och greja lite hemma innan jag åkte. Jag renbäddade sängarna, vi fick nya set i julklapp som vi inte använt än, men jag vet inte va jag tycker om att sova med helt svarta sängkläder? Jag vet att dom är skrynkliga, och jag kommer aldrig stryka mina sängkläder!
Vi fick ett t set i julklapp, 3x så dyrt, d kan torktumlas utan att bli skrynkligt och är supermjukt! Så här blir d dyra sängkläder i fortsättningen :)
Lr om nån vill ge mig en mangel, för d är mycket roligare än att stryka!
 
 
Idag började Xander morgonen med att va superarg för att jag satte mig i soffan med han,
han skulle ju äta välling och mysa med pappa, han tyckte nog jag va så dum som inte förstod d!
Men bara sambon åkt t jobbet, så va d ok att mysa med mamma oxå :)
 
Vi somnade om på soffan och vaknade igen halv nio, då va d en glad pojk som hade bråttom att visa mig att d snöade ute, kändes ju inte speciellt kul men Xander va nöjd!
 
Sen kom Maria på besök, så kul att ses igen!
Xander fick ett påskägg, mycket bra påskägg som d va både choklad, nappar och traktor i :)
Jag saknar när vi tränade ihop, men d känns som jag aldrig hinner d nu?
 
Nu i eftermiddags va Xander, jag och mamma på nya centret som öppnade i Charlottenberg. Hypermat tyckte jag om, en jättefräsch matbutik, så där kommer jag fortsätta handla!
Jula va vi aldrig inne på, och Sportshopen gillade jag ju såklart!
Xander fick nya gummistövlar, han har lite "tjocka" fötter så d är svårt att hitta skor och stövlar som sitter bra, men Tretorn är bra! Dom kan han ta på sig själv, så han är lika nöjd som mig :)
 
Här ligger mina fina pojka och myser ikväll, för när pappa har varit borta hela dagen,
så är pappa väldigt efterlängtad när han kommer hem på kvällen!
 
Jag är ledig imorgon oxå, så då ska jag färga håret om Xander vill som jag vill.
Nu är d dax att sova efter en mycket bra dag, go'natt!
 
 


Kommentera

Publiceras ej