Vinterkläder?

1kommentarer

Söndag 29 September 2013
 
Nu är d en vecka sen jag skrev igen, och allt är som vanligt!
Liten har varit på dagis, jag har jobbat och sambon har varit på brandutbildning,
så nu i helgen hade han jour på riktigt :)
 
Igår va jag, Xander, Beate och Sofie i Arvika, vi kollade på barnloppisen i Edane och på Snövit. Jag letar efter vinteroverall t Xander, jag har så svårt att bestämma vilken jag tycker är bäst? Jag har kollat på overaller från Didriksson, Swedemount, Reima, Lindberg och Molo, d är alldeles för mycket att välja på. Oxå har jag ju läst olika test på nätet om vilken som är bäst, så nu kan jag ju inte bestämma mig. Men tanten på Snövit lyckades nästan övertala mig att köpa en Reima! Den har extra isolering i rumpan och va 100% vattentät, superbra, men den kostar 1095! D är pengar jag inte har just nu, men finns d nån storlek kvar nästa månad, så köper jag nog den :)
 
Vi har köpt vinterskor av märket Kavat t Xander nu, som ska va varma, lätta att sätta på och va lätta att gå i, och han blev nöjd :) D är ju lite konstigt att d ska kosta 699:- för så små skor, men nu behöver inte liten frysa om fötterna i vinter! Jag tror kanske jag är lite "kräsen" när jag ska köpa skor och ytterkläder, men jag vill gärna ha nått riktigt märke! D känns bättre att köpa lite dyrare, för oftast är d varmare och bättre kvalité, "man får d men betalar för"!
 
När vi kom hem från Arvika, stod sambon och mamma i vedhögen och kastade in ved, så nu är den stora högen borta från backen. Och Xander skulle va lika duktig som pappa och mormor :)
 
Vi har några kompisar som har en flicka, Madeleine, i samma ålder som Xander och som går på samma dagis som han. I måndags när dom tog dagisfoto, så hade hon med sig sin storasyster oxå, som Xander blev väldigt glad för att se :) Och mamma blev glad för att få ett så fint sms!
 
Madeleine och hennes pappa va här och hälsade på en kväll under veckan oxå :)
 
Oxå va jag och Xander på mitt jobb och hälsade på en snabbis en dag!
Xander fick gå själv när vi va inne, han tyckte d va både spännande och konstigt att åka hiss :)
 
Nu när jag kom hem efter en bra kväll på jobbet, hade mamma fixat hemlagade köttbullar och potatismos (som jag tipsade henne om innan jag åkte) t middag, gott!
D är bra att ha barnvakt ibland :) Tack snälla mamma för all hjälp vi fått denna helgen!
 
Nu duschen, innan jag ska bädda ner mig i sängen, alarmet ringer 05.00 t morgonen!
 
 
 
 
 

1 kommentarer

tina

11 Oct 2013 15:12

Ja de var så søte sammen;) hehe

Kommentera

Publiceras ej