Pojk- och flickfärg?

2kommentarer

Tisdag 10 September 2013
 
Grått och trist väder idag, men va gör d, när jag ändå är ledig :)
Igår jobbade jag 7-16, så d va första dagen Xander började tidigt på dagis, och d va första dagen han va där så länge. Jag tycker inte d va speciellt kul att väcka honom så tidigt, och lämna bort honom! Han sov när vi bytte blöja, bytte kläder och körde t dagis, men när vi kom t dagis började han vakna. Vi är väldigt nöjda med både dagis och personal, och d verkar d som Xander oxå är :)
Enligt personalen så går d väldigt bra med Xander på dagis, d känns mycket bra!
 
Sambon jobbade 13-21 idag, så vi började dagen med sovmorgon!
På fm grejade vi ute, lr sambon grejade, jag tittade på och Xander lekte i pappas bil :)
 
Oxå har Xander varit hos frisören för första gången idag!
Han satt i knät på mig, så jag kunde inte ta några kort, men han va jätteduktig och satt still när hon klippte. När vi kom hem bäddade han ner sig i soffan, och där hade han mysstund med "Babblarna" på plattan, så då tog jag några kort. Min pojk är fin som en docka!
 
Jag har hittat en jacka som jag vill köpa t Xander, en skaljacka från Kappahl :)
Den skulle passa perfekt t hans svarta byxor han har av samma märke, men jag är inte helt enig med mig själv om vilken färg jag vill ha? Jag tror jag tycker den rosa passar mycket bättre ihop med svart, än den mörkblå gör! Tråkigt att den inte finns i fler färger, utan bara "pojk- och flickfärg". Jag tycker ingen färg är specifik pojk- lr flickfärg, men jag tycker d är synd att så många andra gör d! För såklart kan Xander ha en rosa jacka, när jag kan ha en blå, eller?! Jag tycker om att klä Xander i rött, lila, grönt och turkos, så varför finns ingen av dom färgerna?
En lila jacka med röda dragkedjor, d hade varit Xander d :)
 
Nu ska jag sova, go´natt!
 
 

2 kommentarer

mormor

11 Sep 2013 04:31

Nyklippt o fin kram mormor

Anne Grethe

11 Sep 2013 17:15

Fineste lille Xander! Men han begynner å bli stor, barnehage-gutt og all ting :)

Kommentera

Publiceras ej