Bakat bröd & Bilskruvning!

1kommentarer

Söndag 15 September 2013
 
I onsdags när Xander va på dagis mellan 9-14, så va jag hos mormor och hjälpte henne att koka äppelmos. Lr jag skalade mest äpplen, och provsmakade, mormors äppelmos är supergott!
 
Vi hittade fram ett stort "Fia med knuff" på jobbet en dag,
d är flera år sen jag spelade d, men jag tror både jag och tanterna tyckte d va kul!
 
Denna helgen har vi haft hemma-umgås med familjen-helg!
D händer inte ofta att sambon är hemma så mycket,
iaf inte en helg när jag är ledig, men denna helgen har varit jättebra :)
 
I fredags hjälpte Xander pappa att greja med bilen, undrar om han får samma intresse?
 
Igår va d "Koppoms marknad" (loppis), så vi va där en snabbis och tittade. Jag köpte "lego" t liten, annars va d inte speciellt mycket som passade mig denna gången, men kul när d händer nått här! Resten av dagen umgicks vi med sambons "onkel og tante" som varit här på besök under helgen, dom har en husvagn som står här, där dom sover när dom kommer.
Xander tyckte d va intressant att va med onkel, och titta på alla saker där inne :)
 
Idag började jag och Xander dagen 06.30, efter massa mys i soffan somnade liten igen,
jag plockade ihop i köket och bakade bröd! Duktiga mig!
 
Xander vaknade snorig på morgonen igår och hostade mest hela dagen, idag har han fått feber oxå, så nu är han förkyld igen! Han är oftast pigg när han är sjuk, så han blir ju så sliten när han ska leka och greja med allt! Med "Babblarna" på plattan lr spotify på tv:n, så har vi ändå myst mycket på soffan idag :) Jag tycker så synd om honom, för d verkar så jobbigt när han ligger och sover. Men jag hoppas han sover bort d i natt, så han vaknar pigg och glad t morgonen :)
 
Idag har jag varit hos frissan och klippt mig, d va underbart att få bort lite hår!
Nu ska jag bara hitta en hårfärg som jag trivs med oxå?
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Farmor

16 Sep 2013 15:30

Stakkars liten da, jeg håper han er bedre i dag.

Kommentera

Publiceras ej