Årjängsmâten!

0kommentarer

Lördag 21 September 2013
 
I måndags va jag och Xander i Charlottenberg på bvc för första gången, vi har bytt från Arvika t Charlottenberg nu. D känns smidigare att kunna åka med han t vc i Åmotfors när han är dålig, ist för Arvika, men då behövde vi byta bvc oxå?! Jag hoppas vi kommer trivas lika bra där, och än så länge känns d väldigt bra! Dom hade ett leksakskök i väntrummet, och d gillade Xander :)
Så nu vet jag hur jag ska inreda "lekrummet" här hemma!
 
Xander va fortfarande sjuk när vi va på bvc, så vi fick tid på vc innan vi åkte hem.
Dom kollade öronen, munnen och halsen, och allt va bra! Så vi fortsatte med alvedon och nässpray, och på onsdag va han redo för några timmar på dagis igen :)
 
I tisdag va jag och sambon på vårt första föräldramöte på dagis :)
Så nu känner vi oss gamla, och Xander blev helt plötsligt väldigt stor!?
 
Denna helgen är d Årjängsmâten och jag jobbar, men d gör mig ingenting!
Sambon och Xander kom t Årjäng och mötte mig när jag slutade kl ett, så d blev en liten tur på mâten. Xander förstår ju inget av d än, men han tyckte d va kul att se alla folk, och han blev supernöjd över sin ballong :) När vi hade gått från travet och nerför backen, så åkte sambon och Xander hem, och jag gick upp igen. Jag tycker d va ganska dåligt med saker i år, men jag köpte en jumpsuit t Xander, en pepparkvarn, ett iphone-skal och kokosbullar, så d är ju alltid nått :)
 
Nu ligger liten uppe och sover gott, sambon är på brandlarm och jag har fixat hembakad pizza :)
Jag hoppas sambon kommer hem innan jag somnar, skönt med en ledig lördagskväll ihop!
Pizza + soffan + en bra film på tv:n = Mys!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej