Café!

0kommentarer

Lördag 31 Augusti 2013
 
Jag va i skogen och plockade blåbär en dag, just nu kommer jag inte ihåg va stället heter där jag va, men d är i närheten av Påterud. Jag va med "moffarn" och mormor mycket här när jag va liten, jag och "moffarn" gjorde barkbåtar, när mormor sprang i skogen och plockade bär!
Oxå hade vi med en kylbag med fika :)
 
Jag hittade inte speciellt mycket blåbär, men d blev iaf en paj... Mums!
 
På förmiddagen idag va jag, sambon och Xander i Arvika en snabbis, vi va inom några loppisar och jag kollade lite i några butiker. Jag leter efter en sån här gammal "gåbil" (såna som finns på vc, bvc, osv), men d verkar va helt omöjligt att få tag på? Jag tar emot alla tips och ideér på vart d skulle kunna finnas, och jag vill inte ha en i plåt, d ska va trä och ratt!
 
Vi hittade även ett café där vi köpte oss lite lunch, café Moster Brun!
God och billig mat, jättetrevlig personal, perfekt för barn och supermysigt :)
D är ett sånt där mysigt café, som man bara vill gå in och fika/umgås med vänner på,
eller äta lunch när man tröttnat på att springa i butiker!
 
Xander tyckte d va gott med pasta och köttbullar!
 
Ikväll har vi haft trevlig besök av Thomas och barnen, han och sambon provade att elda i pannan, så nu har vi 27º inne. Jag tycker d är gott med värme, men innan d blir minusgrader ute, så tycker jag faktiskt d räcker med 22°. Men d är gott att veta att allt fungera som d ska, så jag slipper frysa t vintern! Xander sover gott nu, d är slitsamt att ha kul :)
 
Jag och sambon fixa sen middag nu, ungsbakad potatis med kycklinggryta!
Så blir d middag framför tv:n, t filmen "Side Effects" innan vi tar natten oxå :)
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej