Arvikamârten!

0kommentarer

Lördag 6 Oktober 2012
 
Allt känns jättebra med att va mamma, och nu har jag vant mig med att d är vi ist för jag! Jag tycker inte d jobbigt, lr besvärligt att ha med Xander när jag ska göra nått, vi får bara planerar att allt tar lite längre tid :) Men d är väldigt skönt att göra nått själv ibland oxå. Och jag tycker d är viktigt att sambon och Xander får pappatid utan mamma!
Men d känns lite konstigt att kalla mig själv mamma, när inte Xander är med, och jag saknar att kunna färga håret när jag vill!
 
Igår va jag och Tina och simmade igen, och Erica (en kompis t mig) va med oxå! D känns i kroppen att jag inte är tränad, men d är kul :)

Igår kväll va vi hos Tina och Joachim och blev bjudna på Joachims hemlagad pizza, supergott!
Xander börjar växa ikapp Madeleine nu, han somnade innan jag hann ta kort, men om han sträcker lite på sig, så är dom nästan lika stora :)
 
När vi vaknade imorse fixade jag eld i kamin, nyhetsmorgon på tv:n, risgrynsgröt t frukost och sen bäddade jag och Xander in oss på soffan, Lexie värmde sig framför kamin och sambon jobbade... Mysmorgon!
 
Fint höstväder att gå på Arvikmârten idag, jag hade absolut inte tänkt mig dit, men så ringde Beate och frågade om jag ville med! Jag tackade nej för jag hade dåligt med pengar, och jag ville inte ha med Xander, han blir så sliten när vi är borta bland mycket folk. Men så kom sambon hem med pengar t mig, och mamma ringde och erbjöd sig att va barnvakt, så då blev d en snabbtur dit iaf :) Jag köpte en mössa t Xander, ett bälte t mig och kokosbollar t sambon, oxå gick vi ett varv på tivolit och vann några små nallar, d va kul att att hitta på något utan "gubbarna" :)
 
Ikväll har vi varit hos Beate och Kenneth på "Halv åtta hos mig", Beate som fixade maten idag :) Rostbiff med hemlagad potatissallad t förrätt, kycklinggratäng t varmrätt och cheesecake t efterrätt... Mycket gott!
 
Nu ska jag gå i duschen, sen ska jag förhoppningsvis mysa och se nya Johan Falk-filmen med sambon, om han inte ligger och sover bredvid Xander när jag kommer ner igen då!