Xander!

4kommentarer

Lördag 28 Juli 2012
 
Jag vaknade på måndag 16 juli 04.30 av att vattnet gick, då kom jag snabbt upp ur sängen! Gick på toa och så, väckte sambon och ringde förlossningen, som ville att vi skulle komma in och kolla så lillen låg åt rätt håll. Vi fixade hundvakt, duschade och packade i ordning en väska, sen åkte vi mot Karlstad. Efter lite undersökning, så blev d planerat akut kejsarsnitt, lillen låg med rumpan ner!
Så klockan 14.35 kom vår lilla kille t världen, 2720 g och 48 cm,
så liten, fin och söt :) Vi fick stanna kvar på avd 14, i sex dagar innan vi kom hem, dom ville ha koll så han gick upp i vikt som han skulle. D va mycket trevlig och bra personal där, supernöjd med all hjälp vi fått där :) D blev lite långa dagar, men d va nog för att jag va så pigg, så d va skönt att sambon va där och gjorde oss sällskap :)
 
Väntar på att d ska bi dax!
 
Eftersom d blev kejsarsnitt så fick pappa ta hand om lillen dom första timmarna efter han hälsat på mamma...
 
Skönt att komma till ett rum på avd 14, efter att vi varit på uppvakningen några timmar...
 
Mamma och son :)
 
Pappa och son :)
 
Sover gott hos pappa!
 
Mycket att titta på!
 
Mammas fina docka, första natten i egen pyjamas :)
 
Mycket stolt mormor på besök!
 
Första promenaden på sjukhuset, utanför avdelningen...
 
Godaste mjukglassen har dom på Csk!
 
Eftersom jag blev snittad så fick jag en spruta i låret varje kväll, som jag skulle ta i sju dagar. Så kvällen innan vi skulle hem, så fick jag sticka mig själv... Usch! Jag är hemskt rädd för sprutor, så jag kände mig mycket stolt som fixade d själv :) Jag har ju gett såna sprutor på jobbet, men d blir något annat att sticka sig själv :)
 
Första promenaden utanför sjukhuset blev på Bergvik, till apoteket så mamma fick med sig sina sprutor hem. Sen va d väldigt skönt att komma hem, tror aldrig d varit så gott att sova på soffan :)
 
Lillen har varit namnlös dom första dagarna, men nu har han äntligen fått ett namn, Emil Xander Platek Opstad!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer

Anonym

28 Jul 2012 22:17

Stort grattis till er!!! Jennifer A.

Anonym

28 Jul 2012 22:17

Stort grattis till er!!! Jennifer A.

Svar: Tack tack :)
Om mig:

Anonym

29 Jul 2012 01:46

Va söt Lill-killen är :)! Hoppas du kommer till jobbet och hälsar på när du känner för de så man får träffa killen :) Xander är så fint namn, de namnet skulle ja vilja ha på mitt barn(när de kommer, typ om hundra år) haha! Men de namnet är sååå Fint! // Caroline

Svar: Tack tack :) Ja självklart kommer jag och hälsar på, väntar bara på att han ska gå upp lite mer i vikt först :)
Om mig:

Daniel, Lias o Veronica

29 Jul 2012 06:54

Grattis. Va söt han är Xander!! Nu har ni en härlig tid framför er så njut på!!!

Svar: Tack tack :)
Om mig:

Kommentera

Publiceras ej