Ny bil & Bebis! :)

0kommentarer

Fredag 27 Juli 2012
 
Fortfarande inte fått fixat vårt internet, men jag har lånat mig ett usb-modem så nu kan jag blogga lite iaf :) Som jag skrev i måndags så har jag haft några bra och spännande veckor!
 
Internetet försvann för snart tre veckor sen, då när d va sånt otroligt åskväder! Och såklart så slog d ner i vårt hus, d slog ut routern, Ps3, digitalboxen, parabolen, datorn och alla säkringar, så första veckan va jag utan både tv-kanaler och internet...
D kändes lite obehagligt när d blixtrade ur kontakterna, sånt åskväder har jag inte sett sen jag va liten!
 
För två veckor sen, fredag den 13:e, åkte jag och sambon t Lund och köpte en "ny" bil. Vi åkte sex på morgonen och va hemma igen runt elva på kvällen, så den natten sov vi gott! Vi hann med en tur inom Ullared på vägen hem oxå, men trötta och slitna så blev d bara en timme där.
D va första gången jag va där, och jag blev faktiskt inte speciellt imponerad! Men jag är mycket nöjd med "nya" bilen :)
 
Hade tänkt skriva ett blogg-inlägg om min graviditet, men d hann jag inte med, för den 16:e kom vår lilla pojk t världen :) 
Han skulle ju komma 10 augusti, så d blev inte helt som vi tänkt oss, men d blev perfekt ändå :)
 
Och i tisdag åkte sambon t vetrinären med stora vovven, så han fick somna in. Han va gammal och blev väldigt stel på kort tid, han hade svårt för att sätta sig och resa sig så d va skönt för honom. Men nu är d väldigt tyst och här i huset :( Ingen som går efter mig, på slutet när jag va gravid och nu efter vi kom hem med lillen, så har han följt efter mig vart än jag går, så d känns tomt nu!
 
Nu ska vi ha fredagsmys, bakpotatis med kött och kantarellstuvning (årets första kantareller), innan vi bäddar ner oss på soffan!
 
 

Kommentera

Publiceras ej