Filminspelning!

0kommentarer

Måndag 12 September 2011

Min lediga dag idag, och alarmet ringde 08.00!
Klockan tio, utbildningen "Äldre och läkemedel" på Travmuseet i Årjäng. D kändes lite som den va riktad t sjuksköterskor, men ändå väldigt intressant! Många smarta tips man kan pröva, för att de äldre ska slippa ta så många tabletter.

Hon berättade t.ex. om "Säröbomber" (fruktdrinkar), som är tänkta att användas ist för sömnmedel. Visst ser d mycket godare och trevligare ut, att få en sån liten "lila drink" ist för en vit tablett? :)


Klockan ett va d Kvalitetsmöte på jobbet, så dagens lunch blev en Red Bull, en chokladbulle och en ask Emser. För halstabletterna tog slut på förmiddagen, efter att jag hostat mig igenom utbildningen!
Strax efter två mötte jag sambon på Bilprovningen, då va d dax för efterkontroll på min bil, och nu går den tills november nästa år :)


När jag åkte hem såg jag denna skylten, inte varje dag d är filminspelning i Koppom! :) "Torka aldrig tårar utan handskar" är en dramaserie skriven av Jonas Gardell, som kommer visas på SVT hösten 2012. Den handlar om en homosexuell kille som växt upp i Koppom, och som efter studenten flyttar till Stockholm för att leva livet. Den måste ju ses! Mest eftersom dom spelat in delar av filmen i Värmland, annars är d nog inte min typ av film.


Den utspelar sig på 80-talet, så mittemot där mamma bor har "Peterssons Livs" varit under dagen :)

När vi kom hem fixade sambon diskmaskinen... Duktig han!
Den har varit trasig över ett år, men vi har inte saknat den heller, så den har bara stått där och inte fungerat. D blir inte så mycket disk på två personer, så d går fortare att diska som vanligt. Men den är skön att ha efter en fest :)

Nu har sambon åkt t jobbet, och jag har bäddat ner mig på soffan. Ligger och lyssnar på regnet, hostar och väntar på att "Criminal minds" ska börja. Gillar inte att sova ensam!


Kommentera

Publiceras ej