Middagsgäst?

0kommentarer

Tisdag 22 Februari 2011

Sambon ringde och väckte mig 06.10, då blev d fart på mig!
Klä mig, packa ner arbetskläderna och iväg t jobbet :)
Länge sen jag varit så sen t jobbet!



Jobbat 7-16, men klockan 10-12 hade vi Safe-Doc utbildning.
Ett dataprogram som vi dokumenterar i på jobbet, allt som händer med och runt våra boende. Är så drygt att sitta och lyssna när någon föreläser så, max en timme, sen en liten paus tycker jag!
Men hon va jätte duktig hon som hade d :)

När jag kom, åkte jag och hälsade på mormor en liten stund, och hjälpte henne att byta en glödlampa :)



Skaffat mig "BankID på fil" idag, så jag kan se mitt lönebesked på nätet. Eftersom Carema har bytt från Swedbank t Nordea, så då får vi d på nätet ist för i brevlådan! Vill helst ha "BankID på kort", så jag kan logga in från vilken dator som helst. Men d verkade så krångligt att skaffa d, sa dom på banken. Men ska göra ett nytt försök imorgon :)

Oxå har jag tryckt in räkningarna på Internetbanken, så d bara är att trycka på "Godkänn" på torsdag!

Och sett på "Halv åtta hos mig", men var ingen meny för mig idag.
Men menyn igår, gillas :)
Blev sugen på att prova laga den...
Om d är någon sugen middagsgäst som vågar komma?! :)

Förrätt:
Wokade krabbor i chili och vitlök. Serveras med focaccia.
Varmrätt:
Oxfilé och mandelpotatis med Västerbottensost och kantarellsås.
Efterrätt:
Vit chokladmousse täckt av mango- och passionsfruktsås.


Träffat Mirja en snabbis nu ikväll... Kul att ses igen :)
Blir nog och hälsa på henne imorgon oxå, om hon är hemma :)

Ledig imorgon... Skönt!


Nu ska jag krama kudden, hoppas sambon värmt mitt täcke :)
Och hoppas d blir bättre väder imorgon, iskallt idag ju!
För då blir d en promenad på förmiddagen :)


Kommentera

Publiceras ej